کد خبر: ۹۹۶۵
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

ووشوکار محله سجاد، جلسات معرفی کتاب برگزار می‌کند

محمد صدرا که مدال نقره استانی در رشته ووشو دارد، حلقه کتابخوانی «برپا» را در مسجد امام سجاد(ع) راه‌اندازی کرده است.

علاقه‌اش به کتاب از دوران کودکی، او را به یک جوان فعال فرهنگی در محله سجاد تبدیل کرد. با اینکه سال گذشته، مدال نقره استانی ووشو را در مسابقات آزاد به دست آورد، او را بیشتر به‌خاطر فعالیت‌هایش در مسجد امام‌سجاد (ع) و در حوزه کتاب می‌شناسند.

محمد‌صدرای هنرمند پانزده‌سال دارد و دانش‌آموز کلاس دهم است. او با کمک هم‌سن‌و‌سالانش جلسات معرفی کتاب و حلقه‌های کتاب‌خوانی برگزار می‌کند و فعالیت‌های دیگری نیز در این حوزه دارد.

 



- چرا ووشو را انتخاب کردی؟
اوایل فقط فوتبال بازی می‌کردم. به پیشنهاد تعدادی از دوستانم، چهارسال پیش به سالن ورزشی مسجد امام‌سجاد (ع) رفتم. چندجلسه‌ای تمرینات دوستانم را از نزدیک دیدم. کم کم به ووشو علاقه‌مند شدم و درنهایت در این رشته ثبت نام کردم.


- از کی در مسابقات حضور پیدا کردی؟
سه سال تمرین مدام داشتم تا اینکه سال گذشته به توصیه مربی‌ام در مسابقات استانی شرکت کردم.


- از چه زمانی فعالیت در مسجد را شروع کردی؟
در این چهارسال بعداز کلاس‌های ورزشی همراه دوستانم به مسجد می‌رفتم. با حمایت آقای صادقی که استاد ووشو و مسئول امور اجتماعی مسجد هستند، حلقه «برپا» را در مسجد تشکیل دادیم.


- چه فعالیتی در حلقه برپا انجام می‌دهی؟
هرکدام از بچه‌ها باتوجه‌به علایقشان، فعالیتی را در محله انتخاب کردند. من از کودکی با حمایت پدر و مادرم کتاب‌خوان شدم و تا‌امروز کتاب‌های بسیاری خوانده‌ام که همراه خوب زندگی من هستند. به‌همین‌دلیل مسئولیت هسته کتاب‌خوانی مسجد را به عهده گرفتم و چند نوجوان کوچک‌تر از خودم با من همکاری می‌کنند.


- تا امروز چه کار‌هایی در حوزه کتاب‌خوانی برای محله انجام داده‌ای؟
برای اینکه نوجوانان و بزرگ‌تر‌های بیشتری کتاب‌خوان شوند، هر هفته یکشنبه در مسجد، جلسه معرفی کتاب داریم و شرکت‌کنندگان کتابی را که خواندند، معرفی می‌کنند. بعد تصمیم گرفتیم این کار را در محله انجام دهیم. با کمک اعضا، برگه‌های کوچک معرفی کتاب را آماده و در محله پخش کردیم. استقبال خوبی شد و خیلی از هم‌محلی‌ها به مسجد آمدند تا کتاب بگیرند. به‌جز این پنجشنبه‌ها در مسجد کتاب‌خوانی داریم و با هم کتاب می‌خوانیم.


- چرا معرفی کتاب را در محله راه انداختی؟
آمار مطالعه کتاب در کشور ما کم است. اگر پدر و مادر‌ها از همان کودکی به فرزندان کتاب‌خوانی را توصیه کنند، بچه‌ها این عادت خوب را یاد می‌گیرند. هدفمان جذب کودکان و نوجوانانی است که با کتاب آشنایی کمتری دارند.


- فعالیت دیگری هم در محله داری؟
باکمک هم‌سن‌و‌سالانم در این چهار‌سال و در دهه اول محرم در بوستان امین ایستگاه صلواتی برپا می‌کنیم. امسال این ایستگاه بزرگ‌تر از سال‌های گذشته بود و چند غرفه داشت؛ غرفه‌هایی مثل چای، شربت، هندوانه، محصولات فرهنگی و در‌نهایت فضایی برای معرفی کتاب داشتیم.


- برنامه‌ات برای آینده چیست؟
ورزش را ادامه می‌دهم تا جسم سالمی داشته باشم، اما هدفم تنها شرکت در مسابقات و پیروزی نیست. می‌خواهم تحصیلاتم را در رشته روان‌شناسی ادامه دهم و به مردم کمک کنم.

* این گزارش شنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۸ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44